Ζητούν κάδους ανακύκλωσης οι μαθητές του Λυκείου Βιάννου

Επιστολή στον Δήμαρχο Βιάννου από τους συμμετέχοντας μαθητές του Λυκείου Βιάννου στο "CONNECT"
Ο Δήμος Βιάννου, είναι ένας από τους ελάχιστους Δήμους που δεν έχει πρόγραμμα ανακύκλωσης απορριμμάτων, την ώρα που εδώ και σχεδόν 15 χρόνια, αυτοί υπάρχουν σχεδόν σε όλη την Ελλάδα. Με αυτό ως δεδομένο και με τη συμμετοχή τους στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Horizon 2020 - Επιστήμη με και για την Κοινωνία" να λειτουργεί παρακινητικά, οι μαθητές της Β' Τάξης του Λυκείου Βιάννου με επιστολή τους στον Δήμαρχο Βιάννου, ζητούν την εγκατάσταση κάδων ανακύκλωσης στον τόπο τους ώστε να συμβάλλει και η περιοχή μας "η στη δράση κατά της ρύπανσης του πλανήτη".
Το κείμενο:
Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,
To σχολείο μας συμμετείχε την τρέχουσα σχολική χρονιά στο CONNECT, ένα ευρωπαϊκό χρηματοδοτούμενο έργο, στο πλαίσιο του προγράμματος «Horizon 2020 Επιστήμη με και για την Κοινωνία». Στο μάθημα της Χημείας και στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, μελετήσαμε το θέμα των πλαστικών και της σωστής διαχείρισής τους. Με αφορμή τη δράση αυτή στέλνουμε την επιστολή αυτή για να ζητήσουμε και τη δική σας συνδρομή σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των πλαστικών, ώστε να μειωθεί η επίδρασή τους στο φυσικό περιβάλλον.
Δεν είναι λίγα τα πλαστικά προϊόντα που χρησιμοποιεί ένας άνθρωπος στην καθημερινότητά του. Η χρήση τους είναι η πλέον διαδεδομένη στη σύγχρονη κοινωνία καθώς το υλικό αυτό είναι ελαφρύ, ανθεκτικό και- το κυριότερο για τις εποχές που διανύουμε- φθηνό. Όμως, πού καταλήγουν όλα εκείνα τα πλαστικά απορρίμματα;
Η υπερκατανάλωσή τους, σε συνδυασμό με τη λάθος διαχείριση, έχει οδηγήσει στο σημείο να εντοπίζονται σε μεγάλο βαθμό στο περιβάλλον το οποίο μας φιλοξενεί. Το υλικό αυτό μπορεί να παραμείνει για εξαιρετικά πολλά χρόνια άθικτο προκαλώντας καταστροφικά προβλήματα τόσο στη φύση όσο και στους ζωντανούς οργανισμούς που υπάρχουν σ’ αυτή. Για παράδειγμα, τα πλαστικά που καταλήγουν στα υδάτινα οικοσυστήματα γίνονται, σε πολλές περιπτώσεις, τροφή ή παγίδες για τους θαλάσσιους οργανισμούς, όπως τα ψάρια και οι χελώνες, με αποτέλεσμα σε μικρό χρονικό διάστημα εκείνα να πεθαίνουν.
Επομένως, κρίνεται απαραίτητο να ληφθούν κατάλληλα μέτρα προκειμένου να καταπολεμηθεί το πρόβλημα. Αρχικά, πρέπει να μειωθεί η μεγάλη κατανάλωση πλαστικών και να επιλέγονται προϊόντα πολλαπλών χρήσεων. Μερικά από αυτά είναι οι επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες και τα μπουκάλια. Έπειτα, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης σε κάθε περιοχή ώστε ορισμένες κατηγορίες πλαστικών- ανάμεσα σε άλλα υλικά- να ανακυκλώνονται συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στον περιορισμό της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
Δυστυχώς και στον δικό μας Δήμο δεν υπάρχουν τα κατάλληλα μέσα ώστε, όσα υλικά μπορούν να ανακυκλωθούν, να καταλήγουν εκεί που πρέπει. Θα θέλαμε, λοιπόν, να ενεργοποιηθούν δραστικά οι αρμόδιοι φορείς του Δήμου μας και να εγκαταστήσουν κάδους ανακύκλωσης στην ευρύτερη περιοχή.
Με τον τρόπο αυτό θα συμβάλλουμε όλοι μαζί στη δράση κατά της ρύπανσης του πλανήτη και θα καταφέρουμε όλοι, ως πολίτες με συνειδητοποιημένη περιβαλλοντική δράση, να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον τόσο για εμάς όσο και για τις επόμενες γενιές.
Με εκτίμηση,
Οι συμμετέχοντες μαθητές
της Β΄ τάξης του ΓΕΛ Βιάννου
ΑΥΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ
Ντροπή και ηθικός ξεπεσμός για μία πολιτεία να λαμβάνει ή να μεταβάλει τους νόμους, κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των ισχυρών και των πλουσίων εις βάρος του περιβάλλοντος Πλάτωνος Πολιτεία
Ο νους του ανθρώπου, ο οποίος μένει ανέλεγκτος, εκδηλώνει αρνητικές διεργασίες που κατευθύνονται εναντίον των συνανθρώπων του και της φύσης. Αντιμετωπίζοντας το περιβάλλον χρηστικά, αδυνατεί να κατανοήσει τη βιολογική διαλεκτική σχέση που υφίσταται με αυτό καθώς συνεισφέρει στο να αναπτύξουμε ορθώς τον χαρακτήρα μας.
Ήθος ποιεί ενάρετων,ευδαιμόνων πολιτών…..
Με αυτές τις σκέψεις οι μαθητές μας με ορθή βούληση και με την εποπτεία της εκπ/κού κ.Σπυριδάκη Μαρίας ,προσεγγίζοντας ανθρωποκεντρικά τη σχέση μας με το περιβάλλον κατανοούν πως η επιβάρυνση του θα αποτελέσει τον ανασταλτικό παράγοντα της κατακτήσης του ευδαίμονος βίου.
Και ευαισθητοποιούνται ηθικά και εκπαιδευτικά ενεργούν και διεκδικούν πολιτικά…