Χάνονται μήνες πληρότητας εξαιτίας της ανύπαρκτης συγκοινωνίας
Έχουμε μιλήσει κι άλλες φορές για το αδιαμφισβήτητο γεγονός πως ο τουρισμός στον Δήμο Βιάννου κάνει βήματα προς τα μπρος... ολομόναχος.
Αυτή τη φορά θα σταθούμε σε μια συγκεκριμένη έλλειψη, εξαιτίας της οποίας χάνονται χιλιάδες ευρώ για τις τοπικές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν. Αυτή της συγκοινωνίας των παραλίων με το Ηράκλειο αλλά και τον... πολιτισμό γενικότερα.
Οι παλαιότεροι θυμούνται πως τέσσερεις ή και πέντε δεκαετίες πριν, το "λεωφορείο του Καναβάκη" έκανε τα καλοκαίρια μέχρι και τρεις φορές το δρομολόγιο από την Άνω Βιάννο προς τον Κερατόκαμπο και τη Δέρματο, ανεβοκατεβάζοντας τη νεολαία της εποχής που ήθελε να πάει στην παραλία, διάφορους κατοίκους που είχαν αγροτικές εργασίες αλλά και τους λιγοστούς τότε, επισκέπτες-περιηγητές.
Ξεκάθαρα λοιπόν, το 1980 η συγκοινωνία με τα παράλια ήταν καλύτερη από το 2023.
Εκτόξευση στις διαθέσιμες κλίνες - ποσοτική και ποιοτική άνοδος στις υπηρεσίες εστίασης
Με βάση τα στοιχεία γνωστής πλατφόρμας διακοπών, τα καταλύματα στον Δήμο Βιάννου έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με το 2020 και ξεπερνούν πλέον τα 250, με τη μεγαλύτερη άνθηση να καταγράφεται σε Καστρί και Κερατόκαμπο, ενώ, δεν πάνε πίσω περιοχές όπως η Ψαρή Φοράδα, τα Τέρτσα και η Άρβη. Δειλά δειλά, βλέπουμε και κάποιες ενδιαφέρουσες προσπάθειες στα ορεινά οι οποίες σίγουρα θα αυξηθούν την επόμενη πενταετία.
Επιπρόσθετα, οι ντόπιοι επενδύουν και στην εστίαση με αρκετά νέα και πολύ ποιοτικά σε υπηρεσίες καταστήματα με εξαιρετική φήμη, σε όλο το εύρος του παραλιακού μετώπου. Με λίγα λόγια, το μεγαλύτερο μέρος της τοπικής οικονομίας για ένα εξάμηνο, "αναπνέει" από τον τουρισμό και την επισκεψιμότητα.
Νούμερο 1 ανασταλτικός παράγοντας η έλλειψη συγκοινωνίας
Με βάση τα παράπονα των ιδιοκτητών καταλυμάτων αλλά και αναφορές εκατοντάδων επισκεπτών από το εξωτερικό, την τελευταία πενταετία, ο βασικός λόγος για να απορρίψει κάποιος/α τα αυθεντικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά των διακοπών στα παράλια της Βιάννου, είναι ο περιορισμός στα μέσα συγκοινωνίας τα οποία είναι οριακά ανύπαρκτα. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στη συγκοινωνία με το αεροδρόμιο ή το κέντρο Ηρακλείου, αλλά και την αδυναμία κάποιου επισκέπτη να πραγματοποιήσει μια εκδρομή προς την Ιεράπετρα ή τα Μάταλα, δημοφιλείς δηλαδή περιοχές που φαίνονται κοντινές στον χάρτη, έλα όμως που για τη Βιάννο είναι...απρόσιτες!
Έχοντας ταξιδέψει σε περισσότερες από τις μισές χώρες της Ευρώπης, αναρρωτιέμαι πόσο πολύ δύσκολο είναι στη δική μας Ευρωπαϊκή γωνίτσα, να δημιουργηθεί ένα δρομολόγιο, το οποίο ιδανικά θα εξυπηρετούσε και τον Μπαρίτη ή τον Συκολογιαννό, αλλά και τον τεράστιο αριθμό ενδιαφερόμενων επισκεπτών που δεν έχουν το πορτοφόλι να νοικιάσουν αυτοκίνητο, και θέλουν να επισκεφθούν κάποιον παραλιακό οικισμό από τον Μάιο έως τον Οκτώβρη. Αυτός ο -αντιλαμβάνεστε πόσο μεγάλος- αριθμός επισκεπτών που έρχονται στην Κρήτη, 9 στις 10 φορές, πολύ απλά, θα απορρίψει ένα κατάλυμα που τον ενδιαφέρει π.χ. στο Καστρί, για αυτόν τον λόγο.
Νομίζω πως με βάση την εξόφθαλμη εικόνα ανάπτυξης και αυξημένης επενδυτικής δραστηριότητας στον Νότο, είναι κάτι που θα έπρεπε οι τοπικοί άρχοντες να έχουν ήδη εξετάσει. Έχουν;