Συγκρίσεις που πληγώνουν...

Στο ρεπορτάζ που ακολουθεί, διαβάζουμε πώς φτιάχνεται ένας δρόμος στη Γερμανία. Παρακολουθώντας το εργολαβικό "θέατρο" που τώρα και αρκετά χρόνια έχει στηθεί στο τμήμα του δρόμου Μάρθα-Βιάννος το λιγότερο που αισθάνεται κάθε σοβαρός άνθρωπος είναι ΝΤΡΟΠΗ! Έχουν δαπανηθεί ένα κάρο χρήματα σε έργα αμφίβολης ποιότητας και μάλιστα με τόση καθυστέρηση που προκαλείται το κοινό αίσθημα. Θα πείτε: Μα για να κατασκευαστεί η παράκαμψη Αρκαλοχωρίου πήρε κοντά 6 χρόνια, ενώ για την παράκαμψη Κουνάβων πιάσαμε δεκαετία!!!
Παρακολουθούμε τους χελώνειους ρυθμούς προόδου του έργου και αισθανόμαστε μελαγχολία.
Ο κοσμάκης που χρησιμοποιεί τον εν λόγω δρόμο και βιώνει αυτό το μαρτύριο των φαναριών δικαιολογημένα δυσανασχετεί. Το συνακόλουθο ερώτημα είναι: Δυσανασχετεί κάποιος από τους υπεύθυνους που διέρχονται και βιώνουν αυτό το θέατρο του παραλόγου; Πρέπει δηλαδή να έρθει η κυρία Κοβέσι για να μας βάλει πάλι τα γυαλιά;;;
Το ρεπορτάζ από τη Γερμανία
ΓΕΡΜΑΝΙΑ | Έτσι «χτίζεται» ένας Autobahn – Το ατσάλινο θεμέλιο των καλύτερων δρόμων του κόσμου
Στη Γερμανία, η οδοποιία είναι… επιστήμη. Η εικόνα αποτυπώνει τη φάση κατασκευής ενός νέου Autobahn, του περίφημου γερμανικού αυτοκινητόδρομου που αποτελεί συνώνυμο της ποιότητας, της ασφάλειας και της αντοχής. Η διαδικασία ξεκινά με την προετοιμασία της υποδομής, ώστε να εξασφαλιστεί ένα απόλυτα σταθερό υπόβαθρο. Στη συνέχεια τοποθετείται ένα πλέγμα οπλισμένου σκυροδέματος πάχους περίπου 40 εκατοστών, που λειτουργεί ως «σκελετός» του δρόμου, προσφέροντας αξεπέραστη σταθερότητα και ανθεκτικότητα στις τεράστιες πιέσεις των βαρέων οχημάτων και των ταχυτήτων που φτάνουν συχνά τα 250 χλμ/ώρα. Πάνω σε αυτό το στιβαρό υπόστρωμα, εφαρμόζεται ένα εύκαμπτο στρώμα ασφάλτου υψηλής τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένο να απορροφά κραδασμούς και να αντέχει σε μεγάλες θερμοκρασιακές διακυμάνσεις, πάγο και χιόνι. Ο συνδυασμός οπλισμένου σκυροδέματος και εύκαμπτης ασφάλτου είναι το μυστικό πίσω από τη φήμη των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων: δρόμοι που διαρκούν δεκαετίες χωρίς φθορά, με ελάχιστες επισκευές. Τα έργα αυτά εκτελούνται με απόλυτη ακρίβεια· κάθε στάδιο παρακολουθείται με μηχανήματα λέιζερ και αισθητήρες που ελέγχουν τη συμπίεση και την ευθυγράμμιση της επιφάνειας, ώστε να επιτευχθεί το χαρακτηριστικό επίπεδο και αθόρυβο οδόστρωμα των Autobahn. Η Γερμανία διαθέτει σήμερα πάνω από 13.000 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων, από τους οποίους ένα μεγάλο ποσοστό δεν έχει όριο ταχύτητας — κάτι που είναι εφικτό μόνο χάρη στην υπερσύγχρονη μηχανική υποδομή τους. Ουσιαστικά, κάθε Autobahn είναι ένα τεχνικό επίτευγμα, μια γέφυρα μεταξύ ανθρώπινης δεξιοτεχνίας και τεχνολογίας, φτιαγμένη για να αντέχει στο χρόνο και στην ταχύτητα.
Πηγή: German Road and Transportation Research Association