"Ζάρια" με τον καιρό
Τα κατάφερε η πετρόκτιστη Γέφυρα Κρυοποτάμου(αναφέρεται και ως γέφυρα Μουρνιών ή Μύρτου) και βγήκε αλώβητη μετά από έναν εξαιρετικά δύσκολο χειμώνα.
Η τρίτοξη γέφυρα η οποία μετράει 135 χρόνια ζωής(κτίστηκε το 1884) "καρδιοχτύπησε" τους κατοίκους της περιοχής, αφού κατά τη διάρκεια των πλημμυρικών φαινομένων της 6ης Απριλίου στην Ανατολική Κρήτη, κινδύνευσε να έχει τη μοίρα της επίσης ιστορικής, πετρόκτιστης γέφυρας του Κερίτη.
Η γέφυρα η οποία κτίστηκε για να περνούν με ασφάλεια οι κάτοικοι της περιοχής όταν φουσκώνει ο ποταμός Κρύος, έχει κρατηθεί όρθια και μετά από άλλους δύσκολους χειμώνες, αφού οι παλαιότεροι ισχυρίζονται πως σε κάποιους από τους δυσκολότερους χειμώνες του 20ου αιώνα στην περιοχή, λειτούργησε σαν φράγμα προστασίας για τον Μύρτο.
Υπενθυμίζεται μάλιστα, πως περίπου μια βδομάδα πριν τις βροχές της 6ης Απριλίου η γέφυρα είχε ήδη υποστεί κάποιες σημαντικές ζημιές, κατά τη διάρκεια των έντονων βροχοπτώσεων που έπλητταν(και τότε) την περιοχή.
Στις 8 Απριλίου, είχε πραγματοποιήσει στην περιοχή αυτοψία ο Περιφερειάρχης Κρήτης, κ. Σταύρος Αρναουτάκης, ο οποίος είχε δεσμευτεί πως «η Περιφέρεια Κρήτης θα χρηματοδοτήσει τη μελέτη για την συντήρηση της ιστορικής γέφυρας καθώς και τη μελέτη για την κοιτοποίηση του ποταμού που εκβάλλει στη θαλάσσια περιοχή του Μύρτου». Η δέσμευση αυτή πέρασε στο επόμενο επίπεδο, αφού λίγους μήνες μετά, στα μέσα Ιουλίου, γνωστοποιήθηκε η έγκριση του ποσού των 200.000 ευρώ για τη συντήρηση της ιστορικής γέφυρας.
Το σοβαρό ζήτημα που προκύπτει ωστόσο, είναι το ότι οι εργασίες υπολογίζεται να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο της φετινής χρονιάς, κάτι που φυσικά, αποτελεί μια εξαιρετικά ριψοκίνδυνη επιλογή.Ο Νοέμβριος είναι ένας μήνας που πολλές φορές έχει δώσει πολλές βροχές, οι οποίες μάλιστα, ακριβώς επειδή σημειώνονται μετά από περίοδο ξηρασίας, μπορούν να γίνουν εξαιρετικά επικίνδυνες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι ο Νοέμβριος θεωρείται ο μήνας με τα περισσότερα θύματα από πλημμυρικά επεισόδια στην Ελλάδα.
Θα ήταν λοιπόν σοφότερο, οι εργασίες να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό, διότι αν τα πράγματα "στραβώσουν", και ζήσουμε το ακραίο(αλλά υπαρκτό) σενάριο ενός δεύτερου συνεχόμενου βροχερού χειμώνα, το μέλλον της γέφυρας δεν θα είναι καθόλου σίγουρο.