"Πετάει" το αεροδρόμιο
Το πρώτο από τα μεγάλα έργα που θα αναβαθμίσουν τις υποδομές της Κρήτης με μια επένδυση περίπου 520 εκατ. ευρώ δρομολογείται σιγά σιγά με τον φιλόδοξο "ορίζοντα" του 2025
Πριν από μερικά 24ωρα, στο πλαίσιο της τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, κ. Γιώργος Περιστέρης, επισήμανε πως η κατασκευή των έργων υποδομής έχει ξεκινήσει εντατικά και προσδιόρισε την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, στο τέλος του 2025.
Όπως περιέγραψε ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που συμμετέχει στην παραχώρηση μαζί με την ινδική GMR και θα εκτελέσει το 100% της κατασκευής, από τη μέρα που έπεσαν οι σχετικές υπογραφές, μεσολάβησαν αρκετά γεγονότα, μεταξύ των οποίων και ο σοβαρός σεισμός που έπληξε την περιοχή τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Μετά από μια σειρά εγκρίσεων διαφόρων φορέων, όπως υπουργεία, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ανεξάρτητοι μηχανικοί, καθώς και αλλαγή κανονισμών, αναμένεται η έναρξη των οικοδομικών εργασιών που αφορούν στις κτηριακές εγκαταστάσεις, σύμφωνα με τον "Οικονομικό Ταχυδρόμο".
Ο ίδιος ο κ. Περιστέρης μάλιστα σημείωσε ότι το έργο δεν αντιμετωπίζει ιδιαίτερα θέματα ενώ και οι αρχαιολογικές έρευνες μέχρι σήμερα δεν έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις.
Το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αεροδρόμιο στην Ελλάδα, με δυνατότητα διαχείρισης έως και 18 εκατ. επισκεπτών ετησίως, κατά τη διάρκεια της 37ετούς παραχώρησης.
Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία του νέου αερολιμένα σε έκταση 6.000 στρ., με μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ. και δυνατότητα επέκτασής του στα 3,8 χλμ.
Στην πλήρη εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών, θα απασχοληθούν στο έργο 2.000 άτομα, ενώ το επιστημονικό προσωπικό για την κατασκευή, επίβλεψη και συντονισμό των εργασιών αναμένεται να φτάσει στους 180.
Την περίοδο λειτουργίας, εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περίπου 7.000-7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης, καθώς και 35.000-37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης.
Την ίδια ώρα, "αγκάθι" αποτελεί η επίλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος για την αξιοποίηση του ακινήτου – φιλέτο που στεγάζει σήμερα το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης».
Την ωρίμανση του έργου έχει αναλάβει η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ.
Η έκταση, που κατά το 1/3 ανήκει στον Δήμο Ηρακλείου, θα απελευθερωθεί με τα εγκαίνια του νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι.
Στην επιλογή λύσης αξιοποίησης θα συμβάλει, όπως όλα δείχνουν, και ο ιδιωτικός τομέας.