Μέντορες και όμιλοι
Τρεις νέοι θεσμοι στα σχολεία: Μέντορας, ενδοσχολικός συντονιστής και όμιλοι
Από το νέο σχολικό έτος, που αρχίζει σε λίγες μέρες, τρεις νέοι θεσμοί εισάγονται σε όλα τα Δημοτικα, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας.
Ο λόγος για τους Παιδαγωγικούς Συμβούλους / Μέντορες, τους Ενδοσχολικούς Συντονιστές και τους Ομίλους.
Οι μέντορες και οι συντονιστές είναι εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται εκτός διδακτικού αλλά εντός εργασιακού ωραρίου.
Όσο για τους Ομίλους, θα λειτουργούν μετά τη λήξη του ημερήσιου προγράμματος ή και κατά τη διάρκεια του Ολοήμερου Σχολείου, χωρίς όμως «να έχουν “φροντιστηριακό” χαρακτήρα, δηλαδή επέκταση, ενίσχυση ή προετοιμασία των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος», σύμφωνα με τον ΓΓ του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρο Κόπτση.
Σχετικά με τους νέους θεσμούς, ο κ. Κόπτσης επισημαίνει, ότι «στόχος είναι να αποκτηθεί πρωτίστως μία οργανωσιακή, πολυεπίπεδη και συνεργατική κουλτούρα στα σχολεία, να αναβαθμιστεί το σχολικό πρόγραμμα, να παρασχεθεί μία ποιοτικότερη εκπαίδευση, να εκσυγχρονίσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, να εξαλείψουμε στεγανά και παθογένειες του παρελθόντος».
Παιδαγωγικός Σύμβουλος/Μέντορας
Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας ορίζεται με απόφαση του διευθυντή και αντιστοιχεί ένας μέντορας για κάθε 1 με 8 εκπαιδευτικούς.
Ο ρόλος του προορίζεται «να εμπνεύσει, να υποστηρίξει νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς και αναπληρωτές έως 5έτη υπηρεσία και να συμβάλλει στην ενσωμάτωση στο σχολικό περιβάλλον». Για παράδειγμα, ο μέντορας «πληροφορεί και καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς στο διδακτικό κομμάτι, οργανώνει δειγματικές διδασκαλίες, βοηθάει για τον ορθό τρόπο επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες» σημειώνει ο ΓΓ του υπουργείου Παιδείας .
Τα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγεται ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος/Μέντορας είναι τα παρακάτω με μοριοδότηση: Διδακτική εμπειρία, διδακτορικό δίπλωμα, μεταπτυχιακός τίτλος, προηγούμενη θητεία ως μέντορας /σύμβουλος κλπ, πιστοποίηση επιμόρφωσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και η ξένη γλώσσα.
Ενδοσχολικός Συντονιστής
Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου.
Συντονίζουν τα της διδακτέας ύλης, υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους ανά ομάδες τάξεων ή ειδικοτήτων, παρακολουθούν και εποπτεύουν τον συντονισμό της διδακτέας ύλης, σχεδιάζουν και οργανώνουν διδασκαλίες.
Επίσης, «εισηγούνται καινοτόμα προγράμματα, παρακολουθούν και εποπτεύουν τις διαδικασίες αξιολόγησης μαθητών, οργανώνουν συναντήσεις εκπαιδευτικών για επίλυση εκπαιδευτικών και διδακτικών θεμάτων».
Για 1-10 τμήματα προβλέπεται ένας συντονιστής τάξης και εφόσον υπάρχουν τουλάχιστον 3 εκπαιδευτικοί ειδικότητας για το Δημοτικό και 4 για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προβλέπεται και ένας συντονιστής ειδικοτήτων.
Όμιλοι
Οι Όμιλοι συγκροτούνται μετά από απόφαση του διευθυντή του σχολείου και εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή από πρόταση εκπαιδευτικών.
Κάθε Όμιλος έχει 6-12 μαθητές, ενώ μπορούν να αποτελούνται και από μαθητές διαφόρων σχολείων.
Έχουν ως αντικείμενα σχετιζόμενα με αθλητισμό, τέχνες, χορό, εικαστικά, μουσική, ρομποτική, επιχειρηματικότητα και διδακτικά αντικείμενα.
Σκοπός όλων αυτών είναι το σχολείο να γίνει ενδιαφέρον, δημιουργικό, ευχάριστο, χρήσιμο, χρηστικό, αποτελεσματικό και αποδοτικό