Καστέλι: Μεγάλη πρόοδος
Πυρετωδώς συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι και σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η πρόοδος του έργου μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2024 θα έχει αγγίξει το 45%!
Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο για το μεγάλο έργο καθώς στα τέλη του έτους υπολογίζεται πως θα έχει πιάσει περίπου το 50%, δηλαδή στα μισά της κατασκευής.
Μέχρι τον Μάρτιο όπως αναφέρεται στον σχεδασμό, σύμφωνα με το ypodomes.com, υπολογίζεται πως η συνολική πρόοδος θα έχει φτάσει το 35%, δηλαδή το 1/3 του συνολικού έργου. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το 2024 θα είναι μια σημαντική χρονιά για το μεγάλο έργο της Κρήτης.
Ο Νέος Αερολιμένας αποτελεί έργο μακράς πνοής που θα ενισχύσει τον τουρισμό στην Κρήτη, θα συμμετέχει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού, καθώς και της εθνικής οικονομίας συνολικότερα, ενώ,ταυτόχρονα, θα δημιουργήσει συνθήκες για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την αύξηση των θέσεων εργασίας στην περιοχή, ευνοώντας σαφώς την ευρύτερη περιοχή της Βιάννου!
Η “ανατομία” των έργων
Η κατασκευή του τέρμιναλ (τερματικός σταθμός) έχει ξεκινήσει και το πρώτο επίπεδο έχει προχωρήσει σημαντικά. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δούμε και το δεύτερο επίπεδο του κτιρίου να αναγείρεται ενώ μέσα στο 2024 θα έχει σχεδόν πάρει την τελική του μορφή.
Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση το νέο τέρμιναλ θα είναι 93.572 τμ σχεδόν 32% πιο μεγάλος από ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Η προοπτική που υπάρχει είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να μπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 10 εκατομμύρια επιβάτες. Σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορεί να φιλοξενεί δεκατέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες.
Αρκετά προχωρημένος είναι όμως από πλευράς κατασκευής και ο διάδρομος προσαπογείωσης καθώς είναι πλήρως εμφανής ενώ και ο παράλληλος τροχόδρομος είναι επίσης πλήρως διαμορφωμένος.
Μαζί εχουν ξεκινήσει να διαμορφώνεται οι διασυνδετήριοι τροχόδρομοι. Εμφανές είναι πλέον και το σήμειο στάθμευσης αεροοσκαφών, δηλαδή το μέρος που τα αεροσκάφη που θα φτάνουν/φεύγουν από το αεροδρόμιο απομακρυσμένα από το τέρμιναλ με την χρήση λεωφορείων.
Σχεδόν πλήρως σχηματισμένη είναι και η πίστα μπροστά από το τέρμιναλ.
Στον σχεδιασμό για το νέο αεροδρόμιο προβλέπονται 8 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με φυσούνα. Στα έργα που έχουν ολοκληρωθεί είναι οι χωματουργικές εργασίες ενώ πολύ προχωρημένα είναι τα αντιπλημμυρικά έργα, οι εργασίες αποχέτευσης ομβρίων υδάτων κ.α.
Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου θα διαθέτει περιοχή εμπορικών χρήσεων, επιφάνειας 443.000 τ.μ. και προβλέπεται επιπλέον περιοχή για μελλοντική χρήση με έκταση 282.000 τ.μ.
Την παραχώρηση του αεροδρομίου έχει αναλάβει, ως γνωστόν, το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR ενώ το κατασκευαστικό αντικείμενο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.