Η Κρήτη και το Μεταφορικό Ισοδύναμο

Τι αναφέρει ο Κρητικός Υπουργός Νησιωτικής Πολιτικής για το εάν και πότε θα εφαρμοστεί και στην Κρήτη το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου
Η αδικία σε βάρος των Κρητικών, σε ό,τι αφορά στη χρηματοδότηση για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, είναι γνωστή. Την ώρα που χιλιάδες νησιώτες στηρίζονται οικονομικά από την Πολιτεία για να ταξιδεύουν και να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους, οι Κρητικοί και πάλι εξαιρούνται.
Η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τους κατοίκους της Κρήτης και τα καύσιμα, συζητήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, στο πλαίσιο επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Βαρδάκη προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Ο κ. Βαρδάκης αναφερόμενος στο νόμο 4606/19 (άρθρο 14) της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και την ένταξη της Κρήτης στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, επεσήμανε ότι δεν πρόκειται απλώς για ένα “επίδομα”, αλλά μια ουσιαστική ενίσχυση, που θεσμοθέτησε η απελθούσα κυβέρνηση, στην κατεύθυνση της τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της Κρήτης, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία.
Μεταξύ άλλων τόνισε ότι “την τρέχουσα περίοδο που διανύουμε, λόγω της υγειονομικής κρίσης, απαιτείται η λήψη ενισχυτικών πολιτικών για τα νησιά, προκειμένου να τονωθεί η τοπική οικονομία. Οι κάτοικοι της Κρήτης είναι οι πλέον αδικημένοι, καθώς αν και κατοικούν σε νησί, δεν τυγχάνουν της ίδιας μεταχείρισης με τους κατοίκους άλλων νησιών που έχουν ενταχθεί στο Μέτρο.”
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκης, απάντησε ότι μετά την έκδοση της μελέτης του ΚΕΠΕ και αφού αξιολογηθούν οι δημοσιονομικές και πρακτικές διαστάσεις εφαρμογής του μέτρου, θα αποφασίσει αν θα να επεκτείνει το μεταφορικό ισοδύναμο για τους κατοίκους της Κρήτης.
“Τα ήξεις, αφίξεις του Κρητικού Υπουργού Ναυτιλίας για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου και στους κατοίκους τη Κρήτης δημιουργούν πολλά ερωτηματικά”, σημείωσε ο κ. Βαρδάκης, αναμένοντας άμεσα τις εξελίξεις επί του θέματος.
Δηλαδή, εάν τα δημοσιονομικά δεν το επιτρέψουν, η Κρήτη θα παραμείνει και πάλι εκτός χρηματοδότησης;