Ενστάσεις για το πλάτος του δρόμου

Σοβαρότατες ενστάσεις εκφράζονται από το Κοινοτικό Συμβούλιο Άνω Βιάννου, σχετικά με την ποιότητα και την ασφάλεια των υπό ασφαλτόστρωση δρόμων στην παραλιακή περιοχή των Καψάλων.
Σημεία αιχμής, στα όσα αναφέρονται στην ομόφωνη απόφαση του Κοινοτικού Συμβουλίου, είναι η στενότητα και οι κλίσεις του οδοστρώματος.
Πιο συγκεκριμένα τα μέλη του Κ.Σ. θεωρούν ανεπίτρεπτο το να είναι μικρότερο των 5 μέτρων το πλάτος του υπό ασφαλτόστρωση δρόμου και όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν, αυτό θα είναι εγκληματικό καθώς αφορά σε μια ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη περιοχή.
Ειδικότερα δε, σε δύο σημεία στο δρόμο από διακλάδωση οικία Εμμ. Κλαδάκη έως οικία Ερρίκου Γιαμαλάκη, όπως και στο τμήμα Τίμιος Σταυρός-Σωμαράδων, οι κλίσεις θα ξεπεράσουν το 10% με συνέπεια τον δεκαπλασιασμό της ολισθηρότητας!
Ολόκληρη η απόφαση του κοινοτικού συμβουλίου της έδρας του Δήμου Βιάννου που, εκτός από τον Πρόεδρο κ. Πολυχρόνη Λουλάκη υπογράφεται και από τα μέλη Δοριάκη Αμαλία, Κοντονασάκη Γεώργιο, Μπριντάκη Εμμανουήλ και Παπαματθαιάκη Νικόλαο, έχει ως εξής:
«Το Συμβούλιο της Τ.Κ. Άνω Βιάννου νοιώθει υποχρεωμένο να εξετάσει τις παραμέτρους για την ασφάλεια των πολιτών που θα χρησιμοποιούν στο μέλλον τους δύο υπό ασφαλτόστρωση δρόμους και συγκεκριμένα τον δρόμο α) Καψάλοι από οικία Εμμ. Κλαδάκη έως οικία Ερρίκου Γιαμαλάκη και β) Ελαιόφυτο Ιωάννη Αγαπάκη-Άγιο Πνεύμα-Τίμιος Σταυρός-Σωμαράδων, προτείνει λύσεις και δεν μένει απλός θεατής.
Α). Η κλίση του δρόμου, ειδικά στο τμήμα οικία Εμμ. Κλαδάκη έως οικία Ερρίκου Γιαμαλάκη είναι όλο κατηφορικό και σε κάποια σημεία με πάνω από 10% κλίση, όπως και στο τμήμα Τίμιος Σταυρός-Σωμαράδων.
Β). Η ολισθηρότητα του δρόμου, λόγω της κλίσης και της ασφάλτου, θα δεκαπλασιαστεί.
Γ). Η μεγάλη κίνηση στον δρόμο αυτό, κατά την καλοκαιρινή περίοδο (λόγω των παραθεριστών) αλλά και το χειμώνα λόγω των αγροτικών ενασχολήσεων των ντόπιων.
Δ) Σ’ ένα αναπτυξιακό έργο, σε μια ραγδαία αναπτυσσόμενη περιοχή με δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, δεν μπορούμε να περιορίσουμε το πλάτος δρόμου σε μικρότερο των 5 μέτρων, διότι θα είναι εγκληματικό.
Σε οδόστρωμα πλάτους κάτω των 5 μέτρων θα έχουμε συχνά ατυχήματα και, ο ηθικός αυτουργός αυτών θα έχει ονοματεπώνυμο.
Θα είναι η παρούσα τοπική κοινότητα, το παρόν Δημοτικό Συμβούλιο, αυτοί που αντιδρούν και ζητούν οδόστρωμα μικρότερο των 5 μέτρων για να μην πατάνε 100 μέτρα χώμα, αυτοί που δεν πείθονται να διαθέσουν 40 εκατοστά δεξιά και αριστερά από τα χωράφια τους.
Φυσικά, ξέρουμε ότι ούτε τα 5 μέτρα θα μας εξασφαλίσουν ασφαλές οδόστρωμα. Για εμάς το ιδανικό θα ήταν τα 6 μέτρα. Αλλά, αφού αυτό είναι εφικτό, ας γίνει 5 μέτρα αλλά σε ολόκληρο το μήκος των δύο δρόμων.
Μια άλλη παράμετρος, που μας προβληματίζει ιδιαίτερα, είναι τα πάρα πολλά λάστιχα άρδευσης που διέρχονται κάθετα το δρόμο και λόγω της παλαιότητάς τους, στο μέλλον θα έχουμε πολλαπλά προβλήματα κοπής της ασφάλτου, για περάσουν οι αγρότες τα κομμένα τους λάστιχα. Με λίγα λόγια θα ακυρώσουμε εμείς οι ίδιοι το έργο.
Το συμβούλιο του ΤΟΕΒ Βιάννου έχει ενημερωθεί επίσημα τώρα και δύο χρόνια, για να κάνει περασιές με σωλήνες (όπου υπάρχει κολεκτέρ) για να περάσουν οι καλλιεργητές τα κομμένα τους λάστιχα.
Οι «περασιές» αυτές έπρεπε να είχαν γίνει από χρόνια, ώστε να μην σκάβουν οι καλλιεργητές τους δρόμους κάθε φορά που κόβονται τα λάστιχά τους και να μην πληρώνουν άδικα ανταλλακτικά.
Αφού όμως η διοίκηση του ΤΟΕΒ δεν μπορεί, ακόμα και τώρα, να καταλάβει την αναγκαιότητα του νοικοκυρέματος των δικτύων άρδευσης, θα πρέπει να πιεστεί Δημοτική Αρχή για να πράξει το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ».