Ένα τρένο για το Καστέλι
Μπορεί η κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου να "ανοίγει" πολλά ζητήματα αποτελώντας μία μεγάλη ευκαιρία για την ευρύτερη περιοχή, και φυσικά και για τον Δήμο Βιάννου, όμως, τι κάνουμε στον τόπο μας όταν παρουσιάζονται ευκαιρίες;
Επανήλθε για ακόμα μία φορά - από τις πολλές είναι η αλήθεια το τελευταίο διάστημα - το θέμα της κατασκευής μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης και άλλες υποδομές όπως το λιμάνι Ηρακλείυ=ου.
Αναμφίβολα, η κατασκευή του νέιυ διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι "ανοίγει" πολλά ζητήματα και αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία για την ευρύτερη περιοχή.
Το σχετικό αίτημα κατέθεσε επίσημα ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Μανώλης Φραγκάκης με σχετική επιστολή του που απέστειλε στα Υπουργεία Περιβάλλοντος κι Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών.
Στην επιστολή του, ο Δήμαρχος τονίζει την ανάγκη ανάπτυξης ενός ανθεκτικού στην κλιματική αλλαγή, έξυπνου, ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου μέσου σταθερής τροχιάς που θα ενισχύσει την ενδοπεριφερειακή κινητικότητα και θα εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή πρόσβαση στα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τις τουριστικές και βιομηχανικές υποδομές της Κρήτης, από και προς το νέο αεροδρόμιο Καστελίου.
Το αίτημα αυτό βασίζεται μεταξύ άλλων, στο γεγονός ότι στο νέο - υπό κατασκευή – διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου ο αναμενόμενος ετήσιος φόρτος επιβατών το 2025, μπορεί να ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια επιβάτες (!) με το 80% περίπου της συνολικής κίνησης να συγκεντρώνεται στο εξάμηνο Μαΐου – Οκτωβρίου ενώ στην εγκεκριμένη ΜΠΕ του αεροδρομίου δεν εξετάστηκε καμία άλλη εναλλακτική λύση σε ότι αφορά τις μετακινήσεις των επιβατών...
Ως εκ τούτου, τονίζει ο κ. Φραγκάκης, κρίνεται ότι είναι επιβεβλημένο να εξεταστεί η δυνατότητα/σκοπιμότητα κατασκευής ηλεκτροκινούμενου μέσου σταθερής τροχιάς, δηλαδή ενός υπεραστικού-προαστιακού σιδηρόδρομου με ηλεκτροκίνηση – μηδενικών εκπομπών, με στόχο την εξυπηρέτηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης του νέου Διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης η οποία θα διασφαλίζει:
α) τη σύνδεση του αεροδρομίου με το Λιμένα Ηρακλείου
β) την κατάλληλη συχνότητα δρομολογίων,
γ) τη διασύνδεση με άλλα ΜΜΜ,
δ) ασφαλείς σταθμούς μεταφόρτωσης/κόμβους,
ε) επαρκείς χώρους στάθμευσης,
στ) άλλες χρήσεις αναγκαίες για την προσέλκυση των χρηστών (εμπορικές/πολιτιστικές),
ζ) συνεργασία του παρόχου του Έργου με το Δήμο Μινώα Πεδιάδας και τους υπόλοιπουςτοπικούς φορείς,
Σύμφωνα με τον κ. Φραγκάκη η κατασκευή ενός μέσου σταθερής τροχιάς αποτελεί μια εξαιρετική συγκυρία για το νησί, τον Δήμο του και την ευρύτερη περιοχή.
Αλήθεια, η θέση των τοπικών αρχόντων του Δήμου Βιάννου επί του θέματος, ποια είναι;