Εκσυγχρονισμός με την...όπισθεν!
Τη χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα έχει ο εκσυγχρονισμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πελατών και στις 13 μεγάλες περιφερειακές ενότητες της χώρας
Με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ, προβλέπεται η ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών τους, μέσω αντίστοιχων εργασιών όπως οι ανακαινίσεις δαπέδων, φωτιστικών σωμάτων, εγκατάσταση επιγραφών, προμήθεια tablets για τη χρήση της εφαρμογής gov.fr wallet με σκοπό τον έλεγχο ηλεκτρονικών εγγράφων που προσκομίζουν οι πολίτες στα ΚΕΠ, με δράσεις εκσυγχρονισμού των πληροφοριακών υποδομών των κέντρων και άλλες παρόμοιες δράσεις.
Στο έργο θα περιλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες υπηρεσίες για την εξασφάλιση της καλής λειτουργίας του, όπως υπηρεσίες πιλοτικής και παραγωγικής λειτουργίας, μεταφοράς τεχνογνωσίας κι εκπαίδευσης, καθώς και υπηρεσίες εγγύησης για τον παρεχόμενο εξοπλισμό καθώς και εφαρμογές.
Η σχετική δαπάνη ανέρχεται στο ποσό των 43.423.335 ευρώ ενώ προβλέπονταν και πιστώσεις 13 εκατ. ευρώ για τη φετινή χρονιά.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για δράση που σχετίζεται με τη ψηφιακή μετάβαση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους με αρμόδιο υπουργείο το Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Αξίζει να τονιστεί ότι από τα 43,4 εκατ. ευρώ που προβλέπονται ως δαπάνη, τα 19,4 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ τα υπόλοιπα από το ΠΔΕ, άλλες εθνικές πηγές συν τον ΦΠΑ.
Το έργο θα καλύψει και τις 13 περιφερειακές γεωγραφικές ενότητες της Ελλάδα με ποσοστό 7,7% επί της επιλέξιμης δαπάνης του έργου για κάθε μία από αυτές.
Η είδηση, ασφαλώς, έγινε δεκτή με ανακούφιση για τον θεσμό των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών που επιτελεί τόσο σπουδαίο έργο σε όλη τη χώρα, και δη στην επαρχία, καλύπτοντας σημαντικές ανάγκες των πολιτών.
Ωστόσο, η γραφειοκρατία, όπως είναι φυσικό, "ζει και βασιλεύει"!
Όπως ανέφερε στο Viannitika.gr ο Δήμαρχος Βιάννου, Μηνάς Σταυρακάκης, ακόμη και αυτό το τόσο σημαντικό έργο για την εξυπηρέτηση των πολιτών, "ταλανίζεται" και τελικά ... χάνεται μέσα από μαθηματικούς τύπους και υπολογισμούς...
Οι καθυστερήσεις μεγάλες και τελικά το ποσό που μένει... πολύ μικρότερο του αρχικού.
Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία των ΚΕΠ, αυτά παρέχουν διοικητικές πληροφορίες και διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των πολιτών, από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής πράξης, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Σήμερα, τα ΚΕΠ διεκπεραιώνουν ή θα έπρεπε να "τρέχουν" 1.057 διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης.
Παράλληλα, παρέχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης με φυσική παρουσία, βιντεοκλήση και ψηφιακές αιτήσεις μέσω του gov.gr.
Από το 2019 έχει ξεκινήσει η διαδικασία μετατροπής των ΚΕΠ σε Υπηρεσίες Μίας Στάσης, δηλαδή σε δομές μέσω των οποίων ο πολίτης θα μπορεί να ολοκληρώσει όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο, χωρίς ταλαιπωρία.
Στόχος των ΚΕΠ είναι να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες όχι μόνο προς τους πολίτες αλλά και προς τις επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας εμπράκτως την ανάπτυξη της χώρας.
Η διατήρηση της ποιότητας των υπηρεσιών από τα ΚΕΠ απαιτούν συνεχείς επενδύσεις σε πολλαπλά επίπεδα, όπως κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές, εκπαίδευση προσωπικού.
Αλλά για τους μικρούς Δήμους της χώρας, όπως ο Δήμος Βιάννου αυτά είναι "ψιλά" γράμματα...
(Φωτογραφία αρχείου)