Εξ'αποστάσεως χωρίς... πληροφορικό

Το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε νέες οδηγίες για τη διαδικασία σύγχρονης εξ αποστάσεως στα δημοτικά σχολεία. Η διαδικασία θα γίνει σε οκτώ (8) φάσεις, από την Τρίτη 24 Μαρτίου έως την Παρασκευή 3 Απριλίου.
Στην περιοχή της Βιάννου όμως -όπως φανταζόμαστε και σε άλλες περιοχές της ενδοχώρας- υπάρχουν κάποιες αντικειμενικές δυσκολίες για τα σχολεία και τους μαθητές, οι οποίες μάλλον δεν έχουν ληφθεί υπόψη.
Αφενός, δεν έχουν όλα τα νοικοκυριά πρόσβαση στο διαδίκτυο, αλλά και σε αυτά που υπάρχει πρόσβαση, πολλοί γονείς και παιδιά, δεν είναι εξοικειωμένοι με τα συγκεκριμένα μέσα και φυσικά χρειάζονται καθοδήγηση. Τον ρόλο του καθοδηγητή όπως μαθαίνουμε σε διάφορα σχολεία, τόσο προς τους δασκάλους όσο και προς τους μαθητές, πολλές φορές παίζουν οι καθηγητές πληροφορικής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις οδηγίες, ο/η Διευθυντής/ντρια όλων των Δημοτικών σχολείων ορίζεται υπεύθυνος ομάδας υποστήριξης, η οποία αποτελείται από τον/την ίδιο/α και έναν ή δύο εκπαιδευτικούς με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86, κτλ.) και προσφέρει υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου (πρώτη γραμμή υποστήριξης).
Εδώ καταγράφεται ένα δεύτερο πρόβλημα, αφού πολλά σχολεία, όπως για παράδειγμα το μεγαλύτερο του Δήμου Βιάννου, αυτό της Άνω Βιάννου, δεν έχουν ακόμα... πληροφορικό!
Γίνεται αντιληπτό λοιπόν, πως πολλοί διευθυντές οι οποίοι δεν είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με τα ψηφιακά μέσα, καλούνται να καθοδηγήσουν παιδιά και γονείς που επίσης δεν είναι εξοικειωμένοι, προκειμένου να μπορέσουν οι μαθητές να παρακολουθήσουν τα εξ'αποστάσεως μαθήματα...