2005: Δώρο Χριστουγέννων, τμήμα του δρόμου Ηρακλείου-Βιάννου

"Παραδόθηκε χθες στην κυκλοφορία, από τον περιφερειάρχη κ. Σ. Τσόκα, το τμήμα του οδικού άξονα Ηράκλειο-Βιάννος και συγκεκριμένα το τμήμα Άγιος Σώζων-Πεζά"
Ο δρόμος έχει μήκος 7 χλμ και προϋπολογισμό μελέτης περί τα 11. εκατ. ευρώ (χρηματοδότηση 75% Κοινοτικοί Πόροι - ΠΕΠ Κρήτης και 25% Εθνικοί Πόροι).
Ήδη παλαιότερα είχαν δοθεί σε κυκλοφορία τα τμήματα Ηράκλειο – Αγ. Σώζων. (μήκος 9 χλμ περίπου) και Μάρθα – Βιάννος (μήκος 3 χλμ περίπου) του ίδιου άξονα. Επίσης, σχεδόν έτοιμα είναι τα τμήματα Πεζά – Αλάγνι (μήκος 5 χλμ περίπου)και Αλάγνι – Αρκαλοχώρι (μήκος 6 χιλμ περίπου), εκτός του τμήματος της κατολίσθησης στην περιοχή της Ζήντας μήκους 1 χλμ περίπου. Παράλληλα εκτελείται το τμήμα Αρκαλοχώρι - Ίνι (μήκος 6 χλμ περίπου) και θα δημοπρατηθεί στις 12-01-2006 το τμήμα Ίνι – Μάρθα (μήκος 6 χλμ περίπου).
Οι ρυθμίσεις στους κόμβους Αγ. Σώζων και Πεζών είναι προσωρινές και ήδη επικαιροποιούνται οι μελέτες τους σύμφωνα και με τις ανάγκες και απαιτήσεις των τοπικών φορέων.
Συγκεκριμένα έχουν εγκριθεί η οριστική μελέτη και το κτηματολόγιο για τον ημικόμβο Αγ. Σώζοντα, ενώ εντός των προσεχών ημερών θα κηρυχτεί η αντίστοιχη απαλλοτρίωση.
Σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης τόνισε ότι, πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, το οποίο βέβαια χρειάζεται τη συνέχειά του για να μπορεί να αποδώσει. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «εγκαινιάζουμε το δρόμο μέχρι τα Πεζά, μαζί με τους δημάρχους και τις υπηρεσίες, ο οποίος ουσιαστικά δίνεται στην κυκλοφορία. Είναι ένα σημαντικό έργο, το οποίο βέβαια χρειάζεται τη συνέχειά του για να μπορεί να αποδώσει. Να σας πω καταρχήν ότι υπάρχουν προσωρινές συνδέσεις. Για τις οριστικές συνδέσεις, οι κόμβοι μελετώνται και θα είμαστε σε θέση σύντομα να κατασκευάσουμε κατά σειρά τους κόμβους αυτούς. Μένει το κομμάτι ‘Ινι-Μάρθα, το οποίο δημοπρατείται 12 Ιανουαρίου του 2006. ‘Άρα λοιπόν προχωράμε το δρόμο και το επόμενό μας στοίχημα, ο επόμενός μας στόχος είναι να δημιουργήσουμε τις προσβάσεις, γιατί ένα ζητούμενο είναι να δώσουμε στην κυκλοφορία ένα δρόμο για ταχύτητα, με ασφάλεια, το δεύτερο ζητούμενο όμως είναι να μην αποκόπτουμε τις τοπικές κοινωνίες από το δρόμο αλλά να παρέχεται και σε αυτές προς χρήση».
Εφημερίδα "Πατρίς" - 24/12/2005