Πώς έκλεισε η τουριστική περίοδος

Η αγωνία των τουριστικών επιχειρηματιών ήταν πως θα κλείσει η φετινή τουριστική περίοδος, σε σχέση με τις αφίξεις και τις μειώσεις εισπράξεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η τουριστική σεζόν κλείνει με μικρή μείωση τουριστικών αφίξεων που αγγίζει μόλις 0,58%, σε σχέση με το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».
Το ευχάριστο είναι ότι το σοκ που έφερε η πτώχευση της ThomasCook καλύφθηκε σε μεγάλο βαθμό, κάτι που αποτελεί ευχάριστο μήνυμα για τους εκπροσώπους του τουριστικού τομέα, αφού οι εισπράξεις μειώθηκαν περίπου στο 5%.
Το κλείσιμο της κολοσσιαίας εταιρείας, όπως συμβαίνει αναπόφευκτα, αναμένεται να καλυφθεί το 2020 από τις υπολοιπες εταιρείες τουρ οπερέιτορ, με τη διαδικασία όμως να παραμένει ακόμη ένα ερωτηματικό. Δεν έχει καταλαγιάσει ακόμη η «σκόνη» όπως λέει χαρακτηριστικά τουριστικός επιχειρηματίας, μιλώντας στο viannitika.gr και έτσι δεν μπορεί ακόμη να καταλήξει κανείς ουτε στις επιπτώσεις σε σχέση με τη νέα χρονιά, ούτε στα οφέλη που τυχόν θα έχουν αρκετοί.
Μέσα σε όλα αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι η θετική εκτίμηση του Υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη ότι το 2020 προσβλέπει σε αύξηση εισπράξεων 10%, ακόμη και μετά το πλήγμα που δέχτηκε η αγορά λόγω της Thomas Cook.
Όπως επισης σημαντική υπολογίζεται και η απώλεια χρημάτων από τα συμβολαια που δε θα πραγματοποιηθούν
«Το πόσο θα μας επηρεάζει το κλείσιμο της τη σεζόν του 2020 είναι πλέον γνωστό. Περίπου μισό δισ. ευρώ είναι το κόστος από τα συμβόλαια που δεν θα υλοποιηθούν.
Για να είμαστε όμως ξεκάθαροι, το ποσό αυτό δεν είναι μια υπαρκτή απώλεια, αλλά μια δυνητική, για την οποία έχουμε στα χέρια μας εργαλεία για να τη μετριάσουμε.
Πρέπει να δουλέψουμε με τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να καλυφτούν οι 1,6 εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις οι οποίες χάθηκαν. Να είμαστε σε επαφή με τους tour operators για τα συμβόλαια με τους ξενοδόχους.
Την ίδια ώρα έχουμε πάρει μέτρα για τη στήριξη των επιχειρήσεων του τουρισμού που έχουν πληγεί. Και από κει και πέρα, θα έχουμε τη δυνατότητα με μια πιο επιθετική καμπάνια προβολής να μπορέσουμε να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος. Το θετικό είναι πως η πτώση της Thomas Cook δεν πλήττει την εικόνα της χώρας μας ως προορισμός και η επαφή των τουριστών με την Ελλάδα έχει μείνει άρρηκτη», έχει πει χαρακτηριστικά ο Υπουργός.